Podcast: brand identity talks

Welkom bij de brand identity talks, een verfrissende podcastserie gehost door RGN, gericht aan marketing-, communicatie- en brandmanagers, en iedereen die zich inzet voor een sterk merk. Duik met ons in de fascinerende wereld van (re)branding en ontdek de krachtige verhalen achter ’s werelds meest iconische merken. Van het ontstaan van een merkidentiteit tot de strategieën die het succes bepalen.

Drie mannen in gesprek aan een houten tafel in een moderne studio, met een laptop open op tafel en een scherm op de achtergrond.
Group 79
Twee personen aan een moderne tafel in gesprek met elkaar bij de brand identity talks

Strategie bepalen

Waardevolle inzichten

Door boeiende interviews met vooraanstaande experts uit onze branche, innovatieve marketeers en creatieve visionairs, verkennen we de dynamiek van merkidentiteit in een steeds veranderend landschap. 

Of je nu een marketeer bent die op zoek is naar inspiratie, of gewoon geïnteresseerd bent in de kracht van branding, de brand identity talks beloven een bron van waardevolle inzichten en inspiratie te zijn. De brand identity talks zijn speciaal voor professionals die hun merk een flinke boost willen geven en up-to-date willen houden. 

brand identity talks:

#6 Firda x RGN: huisstijlimplementatie in de praktijk

Twee organisaties verder als één. Een rebranding in de grootste zin van het woord. In deze aflevering praten Harry van der Molen (Directeur Marketing, Communicatie en Public Affairs Firda) en Tim Buijse (Projectmanager RGN) over de fusie van Friesland College en ROC Friese Poort tot Firda. 

Hoe transformeer je twee gefragmenteerde merkidentiteiten naar één monolithisch merk? Hoe creëer je draagvlak binnen de organisatie? En welke rol speelt een brand portal in het borgen van je merk? Ontdek het allemaal in deze nieuwste podcastaflevering! 

YouTube

brand identity talks #6: Firda x RGN

Spotify

brand identity talks #6: Firda x RGN

#5 's Heeren Loo x RGN: huisstijlimplementatie in de praktijk

Benieuwd hoe een zorgorganisatie met 17.000 cliënten en evenveel medewerkers, verspreid over heel Nederland, haar merkidentiteit volledig vernieuwde? Dionne Puyman (Directeur Marketing & Communicatie ’s Heeren Loo) en Maarten Ongering (Operationeel Directeur RGN) bespreken de uitdagingen en successen van de rebranding van ’s Heeren Loo.

Hoe zorgen een sterke merkstrategie en zorgvuldige huisstijlimplementatie voor verbinding en herkenning? Hoe maak je deze voelbaar voor medewerkers en cliënten? En hoe zorg je ervoor dat deze krachtige identiteit behouden blijft in de dagelijkse praktijk? Luister mee en ontdek het zelf!

YouTube

brand identity talks #5: 's Heeren Loo x RGN

Spotify

brand identity talks #5: 's Heeren Loo x RGN

#4 PreZero x RGN: huisstijlimplementatie in de praktijk

Laat je meenemen in de rebranding van PreZero door Anthonita van Egmond (Manager Marketing/Communicatie & Public Affairs PreZero) en Tom Dijk (managing partner RGN). Ontdek waarom PreZero voor een rebranding koos, welke uitdagingen ze tegenkwamen, wat ze hebben geleerd, en hoe de samenwerking met RGN verliep. Benieuwd wat een goede rebranding kan opleveren? Luister mee en kom erachter! 

YouTube

brand identity talks #4 : PreZero x RGN

Spotify

brand identity talks #4: PreZero x RGN

#3 Sterk digitaal merk

Wat is hét geheim van een sterk digitaal merk? Wij vroegen het aan experts Wouter Dirks (Business Director & Partner Studio Dumbar / DEPT) en Ingmar de Lange (merkstrateeg Mountview en schrijver Sterk Digitaal Merk). In deze podcast leer je wat een merk een sterk digitaal merk maakt, wat de valkuilen zijn, en even belangrijk: hoe blijft je merk ‘in-shape’?

YouTube

brand identity talks #3: Sterk digitaal merk

Spotify

brand identity talks #3: Sterk digitaal merk

#2 Strategisch Brand Design

Benieuwd hoe je met strategisch brand design jouw merk kunt versterken? In deze tweede aflevering van onze brand identity talks gaan we aan tafel met merkstrategen Roel Stavorinus (schrijver van het boek Strategisch Brand Design) en René Blokzijl (partner van Dizain). Samen ontrafelen we de geheimen van iconische merken. We bespreken de essentiële elementen van een sterke merkidentiteit, en hoe je een consistente merkbeleving creëert.

YouTube

brand identity talks #2: Strategisch brand design

Spotify

brand identity talks #2: Strategisch brand design

#1 Merkvitaliteit

Heb je je ooit afgevraagd hoe ‘fit’ jouw merk eigenlijk is, of beter gezegd, hoe het staat met de ‘merkvitaliteit’? Laat je dan inspireren tijdens onze Brand Identity Talks! In onze eerste uitzending schuiven Stephan Reschke van Total Design en Tom Dijk van RGN aan om een bijzonder instrument te bespreken: de Brand Vitality Scan, een gezamenlijke ontwikkeling van Total Design en RGN.

YouTube

brand identity talks #1: Merkvitaliteit

Spotify

brand identity talks #1: Merkvitaliteit
Is jouw merk er ook klaar voor?Stuur een bericht en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Liever nu contact?
Bel ons op +31 88 987 99 00




    Andere
    nieuwsitems