Podcast: brand identity talks
Welkom bij de brand identity talks, een verfrissende podcastserie gehost door RGN, gericht aan marketing-, communicatie- en brandmanagers, en iedereen die zich inzet voor een sterk merk. Duik met ons in de fascinerende wereld van (re)branding en ontdek de krachtige verhalen achter ’s werelds meest iconische merken. Van het ontstaan van een merkidentiteit tot de strategieën die het succes bepalen.
Strategie bepalen
Waardevolle inzichten
Door boeiende interviews met vooraanstaande experts uit onze branche, innovatieve marketeers en creatieve visionairs, verkennen we de dynamiek van merkidentiteit in een steeds veranderend landschap.
Of je nu een marketeer bent die op zoek is naar inspiratie, of gewoon geïnteresseerd bent in de kracht van branding, de brand identity talks beloven een bron van waardevolle inzichten en inspiratie te zijn. De brand identity talks zijn speciaal voor professionals die hun merk een flinke boost willen geven en up-to-date willen houden.
brand identity talks:
#6 Firda x RGN: huisstijlimplementatie in de praktijk
Twee organisaties verder als één. Een rebranding in de grootste zin van het woord. In deze aflevering praten Harry van der Molen (Directeur Marketing, Communicatie en Public Affairs Firda) en Tim Buijse (Projectmanager RGN) over de fusie van Friesland College en ROC Friese Poort tot Firda.
Hoe transformeer je twee gefragmenteerde merkidentiteiten naar één monolithisch merk? Hoe creëer je draagvlak binnen de organisatie? En welke rol speelt een brand portal in het borgen van je merk? Ontdek het allemaal in deze nieuwste podcastaflevering!
#5 's Heeren Loo x RGN: huisstijlimplementatie in de praktijk
Benieuwd hoe een zorgorganisatie met 17.000 cliënten en evenveel medewerkers, verspreid over heel Nederland, haar merkidentiteit volledig vernieuwde? Dionne Puyman (Directeur Marketing & Communicatie ’s Heeren Loo) en Maarten Ongering (Operationeel Directeur RGN) bespreken de uitdagingen en successen van de rebranding van ’s Heeren Loo.
Hoe zorgen een sterke merkstrategie en zorgvuldige huisstijlimplementatie voor verbinding en herkenning? Hoe maak je deze voelbaar voor medewerkers en cliënten? En hoe zorg je ervoor dat deze krachtige identiteit behouden blijft in de dagelijkse praktijk? Luister mee en ontdek het zelf!
#4 PreZero x RGN: huisstijlimplementatie in de praktijk
Laat je meenemen in de rebranding van PreZero door Anthonita van Egmond (Manager Marketing/Communicatie & Public Affairs PreZero) en Tom Dijk (managing partner RGN). Ontdek waarom PreZero voor een rebranding koos, welke uitdagingen ze tegenkwamen, wat ze hebben geleerd, en hoe de samenwerking met RGN verliep. Benieuwd wat een goede rebranding kan opleveren? Luister mee en kom erachter!
#3 Sterk digitaal merk
Wat is hét geheim van een sterk digitaal merk? Wij vroegen het aan experts Wouter Dirks (Business Director & Partner Studio Dumbar / DEPT) en Ingmar de Lange (merkstrateeg Mountview en schrijver Sterk Digitaal Merk). In deze podcast leer je wat een merk een sterk digitaal merk maakt, wat de valkuilen zijn, en even belangrijk: hoe blijft je merk ‘in-shape’?
#2 Strategisch Brand Design
Benieuwd hoe je met strategisch brand design jouw merk kunt versterken? In deze tweede aflevering van onze brand identity talks gaan we aan tafel met merkstrategen Roel Stavorinus (schrijver van het boek Strategisch Brand Design) en René Blokzijl (partner van Dizain). Samen ontrafelen we de geheimen van iconische merken. We bespreken de essentiële elementen van een sterke merkidentiteit, en hoe je een consistente merkbeleving creëert.
#1 Merkvitaliteit
Heb je je ooit afgevraagd hoe ‘fit’ jouw merk eigenlijk is, of beter gezegd, hoe het staat met de ‘merkvitaliteit’? Laat je dan inspireren tijdens onze Brand Identity Talks! In onze eerste uitzending schuiven Stephan Reschke van Total Design en Tom Dijk van RGN aan om een bijzonder instrument te bespreken: de Brand Vitality Scan, een gezamenlijke ontwikkeling van Total Design en RGN.