Nieuws
Duurzame merkuitstraling onderweg
Duurzaamheidsprogramma van FrieslandCampina
Als uitbreiding op hun vooruitstrevende duurzaamheidsprogramma heeft FrieslandCampina haar eerste elektrisch ondersteunde trailer in gebruik genomen. De trailer is voorzien van flinterdunne zonnepanelen waar overdag energie mee wordt opgewekt. Aanvullend wordt er tijdens het remmen ook stroom opgewekt en opgeslagen, zodat er altijd genoeg capaciteit beschikbaar is om de melk te laden bij de boerenbedrijven.
Strategie bepalen
Visitekaartjes met zonnecellen
De zonnepanelen helpen FrieslandCampina om hun carbon footprint terug te dringen èn versterken ook de duurzame uitstraling van de organisatie. Aangezien de trailer veel op de weg is, is het ook het visitekaartje van FrieslandCampina. Het is daarom belangrijk om ook op deze trailers de huisstijl op de goede manier toe te passen, zodat de merkuitstraling onverminderd sterk blijft.
Bij RGN denken we mee over hoe we de huisstijl goed kunnen toepassen om de opbrengst zonnepanelen te optimaliseren en daarnaast de unieke FrieslandCampina uitstraling te behouden. Doordat wij al 25 jaar de trotse partner van FrieslandCampina zijn, weten we precies hoe we dit binnen de richtlijnen moeten doen.
Benieuwd hoe we ook jouw huisstijl op het wagenpark kunnen optimaliseren bij duurzame oplossingen? Neem contact op met onze specialisten!
De samenwerking tussen FrieslandCampina en RGN is 25 jaar geleden gestart vanuit een visie op duurzaamheid. Dit was voordat duurzaamheid een containerbegrip werd. De branding moest naast een stuk duidelijkheid en uitstraling ook gedurende een aantal jaren kwalitatief goed blijven. Dit duurzaamheidsbesef heeft gezorgd voor een lange en duurzame samenwerking.
FrieslandCampina