Een fusie als startpunt van jouw rebranding?

Waar begin je en waar moet je aan denken? Misschien weet je al globaal de bedoeling, maar hoe zit het met de toepassing van de huisstijl en de boodschap. En praktisch: welke merkdragers moeten straks worden vervangen op de kantoren, voertuigen en/of eventueel materiaal?

Waar begin je met rebranden?

Dat de fusie gevolgen heeft voor de huisstijl weet je. En dat er één merknaam komt weet je ook, maar hoe krijg je de nieuwe huisstijl op alle merkdragers? De fase waarin je het ontwerp laat produceren en laat installeren is niet iets om te onderschatten. Dat kan namelijk een onnodig lang (en kostbaar) proces worden.

Een vrachtwagen van FrieslandCampina met het FrieslandCampina logo en kleurrijke branding, rijdend door een groen landschap
Group 79

Gratis: 7 handige tips voor
rebranden na een fusie

Jij zoekt nu handvatten om een rebrandingstraject op te starten. Dat snappen we, want in veel gevallen is het je eerste keer.

In deze whitepaper geven we je 7 handige tips.

Download de gratis whitepaper nu

Een impactanalyse geeft je meer duidelijkheid

Wij geven je duidelijkheid, dat doen we door jouw merk  en eventuele plannen door te nemen. Welke merkdragers zijn aan vervanging toe en op welke locaties? Wij bekijken wat er nodig is en om hoeveel locaties het gaat. Ook bekijken we diverse scenario’s en geven advies. Uiteraard beantwoorden we al je vragen en zorgen we gedurende het project voor vaste contactpersonen.

Is rebranden nieuw voor jou? Wij doen dit dagelijks. Al 25 jaar.

Rebranden doen wij voor ieder soort bedrijf en in iedere branche, overal te wereld. Bijvoorbeeld voor FrieslandCampina, waarvoor wij het wagenpark en de gebouwen hebben gerebrand. Maar ook voor andere bedrijven en branches, zoals multinationals, (semi) overheid en bedrijven in de FMCG.

De samenwerking tussen FrieslandCampina en RGN is 25 jaar geleden gestart vanuit een visie op Duurzaamheid. Dit was voordat duurzaamheid een containerbegrip werd.
Hans Wieleman, manager milk logistics bij FrieslandCampina.
 
Implementation
Realisatie en implementatie van een unieke identiteit in de bewegwijzering
 
Implementation
Een verbluffende rebranding na de samenvoeging van twee gemeentes.
 
Drukwerk
Rebranding van de grootste zorgaanbieder met 1.250 locaties en 17.000 medewerkers
 
Management
Signing op chirurgisch niveau
 
Implementation
Een sterk merk als basis voor goede profilering
 
Implementation
Een inspirerende omgeving voor creatieve foodies
 
Implementation
Een transparante visie op privacy en interior branding
 
Implementation
Negen huisstijlen getransformeerd naar één krachtige BMN-huisstijl
 
Implementation
One-of-a-kind hotelconcept vertaald naar meerdere internationale hotels
 
Implementation
Innovatief merkmanagement vanuit een sterke b(r)and
 
Implementation
Het Greetz gevoel als rode draad in de ‘employee’ branding
 
Implementation
Van TNT Post naar PostNL: rebranding op nationaal niveau
 
Implementation
Eén campusgevoel voor bijna 30.000 studenten van de Vrije Universiteit Amsterdam
 
Implementation
Rebranding van wagenpark én materiaal
 
Implementation
Van twee identiteiten naar één monolithisch merk
 
Implementation
Vernieuwen op de weg en daarbuiten
 
Implementation
Van zeven stadsdelen naar één uniforme huisstijl
 
Management
Innovatieve signing en bewegwijzering op academisch niveau
 
Implementation
Effectieve instore campagnes voor 600+ winkels
 
Implementation
25 tankopleggers getransformeerd tot rijdende Chocomel-blikjes
 
Implementation
Instore campagnes implementeren Oost-Europa
 
Implementation
Van design naar een real-live merkbeleving op kantoor
Is jouw merk er ook klaar voor?Tom Dijk vertelt je alles over rebranden als gevolg van een fusie, bijvoorbeeld over het wagenpark, gebouwen en alles wat daarbij komt kijken. We helpen je graag. Bel ons op +31 88 987 99 00