Merkidentiteit

Bij RGN zien we dat een goede merkidentiteit jouw merk een gezicht geeft. Alle indrukken die het bedrijf of merk achterlaat bij (potentiële) consumenten vallen onder merkidentiteit of brand identity. Door ervaringen en interacties met het merk of bedrijf kunnen consumenten een beeld vormen van het merk of bedrijf en die kan aanzetten tot het doen van een aankoop. Daarom is een goede merkidentiteit, maar ook het overbrengen van de merkidentiteit erg belangrijk. Daarmee is het doel om een echt merkbeleving te creëren en goed te beschrijven wie je bent, wat je betekent voor anderen en wat je doelen zijn. Wanneer de merkidentiteit bepaalt is, dan kan er een merkstrategie worden opgezet om te bepalen hoe, waar en wanneer de (potentiële) consumenten worden benaderd.

Interesse in een branding traject? Of wil je meer weten?

Een goede branding strategie en duidelijke merkidentiteit is essentieel voor bedrijven. Bij RGN hebben we jarenlange ervaring in branding voor bedrijven, organisaties en merken. Willen jullie ook beginnen met een goede branding? Neem dan contact met ons op, wij helpen graag!


    Merkidentiteit bepalen

    Elk merk of bedrijf moet een goede merkidentiteit bepalen om succesvol te kunnen zijn. Want daarmee laat je zien wat jouw merkverhaal is. Daardoor kan je een band opbouwen met de gewenste doelgroep en kunnen zij eerder voor jouw merk of bedrijf kiezen voor een aankoop. Wat zijn de voordelen van een goede en duidelijke merkidentiteit en het creëren van een merkbeleving?

    • Centraal oogpunt van jouw merk, een stabiele basis voor jouw bedrijf
    • Onderscheid jezelf van alle concurrenten en ga de binding aan met consumenten
    • Interne merkbeleving zorgt ervoor dat alle neuzen dezelfde kant opstaan

    Doordat je merk overal aanwezig zal zijn, moet je een goede impact maken en kun je overal prikkels achterlaten. Daardoor zal de consument steeds weer in contact komen met jouw merk. Dan kan een eventuele (herhaal) aankoop bij jullie bedrijf/merk gedaan worden in plaats bij de concurrent. Doordat jullie merk meer aanspreekt. Daarom is een merkidentiteit bepalen en goed uitdragen zo belangrijk! Graag meer weten of eens over jouw merk sparren? RGN helpt graag bij de branding van jouw merk of bedrijf!

    "RGN's positivity, friendliness and client focus make collaboration effortless. Solution-driven, they exceed expectations, creating valuable partnerships and brightening even tight project timelines. "

    Charlotte Winter – Teamlead Strategic Partner Management
    Liganova The BrandRetail Company

    "RGN makes our design happen. They hit the ground with a proven methodology."

    Desigual

    "Your team at RGN is an integral part of our success. Recognized as reliable partners, your collaborative spirit brings joy to every project."

    Vanesse Keen – Marketing Director
    Design4Retail

    Interne merkbeleving

    Naast dat een duidelijke merkidentiteit bepalen belangrijk is voor de consument, is het ook belangrijk voor de interne merkbeleving. Want de interne merkbeleving zorgt ervoor dat iedereen hetzelfde over het merk denkt en de neuzen dezelfde kant op staan. Daardoor wordt de kans op discussies over de merkidentiteit aanzienlijk kleiner. Maar de interne merkbeleving zorgt er ook voor dat de medewerkers ambassadeurs van jouw merk of bedrijf kunnen zijn. Doordat iedereen dezelfde interne merkbeleving heeft, wordt er ook steeds hetzelfde merkverhaal verteld.  Door de interne merkbeleving wordt de algemene bedrijfscohesie / verbondenheid groter en zorgt dit ook weer voor een betere interne samenwerking.

    Merkidentiteit bepalen met RGN

    Wanneer jullie de merkidentiteit willen bepalen, dan kan dit soms erg lastig zijn. Daarom kan RGN jullie bijstaan als branding bureau en samen met jullie een duidelijke merkidentiteit bepalen en de interne merkbeleving vergroten. Onze specialisten zijn van A tot Z betrokken tijdens het gehele proces en werken samen met jullie aan een passende merkidentiteit voor jullie bedrijf en merk. Doordat er geen algemene oplossing is, is elk project maatwerk. Daarom kan het inschakelen van een specialist zeer gewenst zijn. Nadat wij de merkidentiteit hebben bepaalt, kunnen wij ook helpen bij de merkstrategie en merkpositionering. Vanaf het vrijblijvende gesprek tot aan het monitoren en managen van de merkidentiteit zullen wij betrokken zijn en kunnen wij wanneer nodig bijsturen. Interesse of willen jullie meer weten over branding of rebranding? Neem dan contact op en maak een afspraak!

    Is jouw merk er klaar voor?Janne Gerritsma vertelt je alles over branding van merken en bedrijven. Daarnaast doorlopen jullie samen de te nemen stappen. Interesse? We helpen je graag! Vul snel onderstaand formulier in.
    Of bel ons op +31 88 987 99 00