Een verbluffende transformatie: de nieuwe identiteit van Dijk en Waard komt tot leven
Project | Rebranding wagenpark en materieel |
Scope | Gemeente Dijk en Waard |
Uitdaging | Het waarborgen van de praktische uitvoerbaarheid van de rebranding op het gehele wagenpark en materieel. |
Na de samenvoeging van de gemeentes Heerhugowaard en Langedijk tot de nieuwe gemeente Dijk en Waard, stond de implementatie van een nieuwe huisstijl hoog op de agenda. Raadhuis Creative Agency ontwikkelde een krachtige stijl met de kenmerkende blauwe en groene kleuren, en een duidelijke vormentaal. Het toepassen van deze stijl op het wagenpark en materieel van ruim 150 eenheden bleek echter technisch bijna onhaalbaar.
De uitdaging: praktische uitvoerbaarheid van de rebranding
Raadhuis Creative Agency ging op zoek naar praktische oplossingen voor deze technische uitdaging, maar uit gesprekken met autospuiters en signmakers bleek dat de uitvoering toch wel erg gecompliceerd zou worden. Het idee van unieke ontwerpen voor elke eenheid zou het beheer en onderhoud in de toekomst bemoeilijken. En konden de eenheden het beste gewrapt of gespoten worden? Het was één grote praktische uitdaging.
De oplossing: een samenspel van creativiteit en expertise
In een overleg werden de wensen besproken, en kwam RGN in beeld om de praktische uitvoerbaarheid te waarborgen. De ontwerper werd gebrieft, en onze experts gingen aan de slag. Talloze materialen werden getest, verschillende proeven werden uitgevoerd, totdat de ideale combinatie van professioneel spuitwerk en hoogwaardige folie werd gevonden. Met deze combinatie zou de huisstijl perfect tot z’n recht komen op alle voertuigen. Van personenauto tot vuilniswagen.
RGN: uw partner voor verbluffende resultaten in rebranding
Onze experts hebben Raadhuis geadviseerd om kleine aanpassingen te maken aan het originele ontwerp, zonder afbreuk te doen aan de essentie. Hierdoor werd de rebranding niet alleen uitvoerbaar, maar ook praktisch in termen van onderhoud en beheer. Dit leidde tot aanzienlijke kostenbesparingen.
Vervolgens heeft RGN de rebranding van meer dan 150 voertuigen en materieel gecoördineerd en begeleid, variërend van personenauto’s tot veegwagens en van kraakperswagens tot containers. Dit alles in fijne samenwerking met het projectteam van Dijk en Waard.
Een samenwerking in uitdagende tijden
Het project vond plaats in de uitdagende periode van de coronapandemie. Logistieke uitdagingen werden overwonnen door constant management van materialen en personeel. Het project duurde hierdoor iets langer dan initieel gepland, maar het resultaat mag er zijn: een fantastische transformatie die de nieuwe identiteit van Dijk en Waard volledig tot leven brengt.
onze nieuwsbrief