Innovatief merkmanagement vanuit een sterke b(r)and

FrieslandCampina
Project Signing en wagenpark
Scope Projectmanagement en signing
Uitdaging De signing verzorgen voor een actief en divers wagenpark

Zoals zuivel voor sterke botten en tanden zorgt, zorgen wij voor een sterke relatie met FrieslandCampina. Al 25 jaar lang. Een relatie waarbij FrieslandCampina ons de rebranding en daarna het merkmanagement van zijn volledige wagenpark en gebouwbeheer toevertrouwt. In 2008 begeleidden we de rebranding en fusie. Een staaltje merkmanagement in de breedste zin van het woord: van wagenparkbeheer tot signing en bewegwijzering.

Waterstof-truck met de naam FrieslandCampina erop rijdend op een weg in een groene omgeving
Group 79
Vlag met kleurrijke logo van FrieslandCampina met blauwe lucht op de achtergrond

Strenge veiligheidseisen

FrieslandCampina hanteert strenge veiligheidseisen in al zijn vestigingen. Snappen we goed, want dagelijks vertrouwen miljoenen consumenten op de kwaliteit en veiligheid van alle producten. Die strenge veiligheidseisen komen ook terug in de signing en bewegwijzering op de vestigingen. Ook bij een nieuwe vestiging of fabriek (of renovatie ervan) worden we ingevlogen. Hoe eerder, hoe liever. Zodat we al vanuit de bouwtekeningen kunnen adviseren over de efficiënte (en duurzame) inzet van signing en bewegwijzering. Zo leggen we samen het fundament.

Wagenpark om mee te communiceren

FrieslandCampina pakt het positioneren van zijn merk slim aan, door het wagenpark in te zetten als communicatiemiddel. Met honderden voertuigen op de weg zijn dit de ideale rijdende blikvangers met een enorm bereik. Naast het logo en de tagline nourishing by nature, wordt bijvoorbeeld ook stilgestaan – niet alleen in de file – bij het 150-jarige bestaan en de duurzame doelstellingen. Die krijgen een prominente plek op de vrachtwagencombinatie. Ook worden nieuwe medewerkers geworven via een speciale wervingscampagne achterop de trailers. Daar ga je als werkzoekende niet zomaar aan voorbij!

In twintig jaar tijd is het wagenpark en materiaal al vaak veranderd. Iedere wijziging wordt goed doordacht, zodat de productie en het transport zo min mogelijk gehinderd worden. Iedere week worden er zo’n twee voertuigen gerebrand.

De samenwerking tussen FrieslandCampina en RGN is 25 jaar geleden gestart vanuit een visie op duurzaamheid. Dit was voordat duurzaamheid een containerbegrip werd.
Hans Wieleman, manager milk logistics bij FrieslandCampina
Achterste deel van een vrachtwagen met de naam en logo van FrieslandCampina erop

Innovatieve sparringspartner

Een vrachtwagen op waterstof, vrachtwagens die zelf energie opwekken als de chauffeur op de rem trapt en flinterdunne, aerodynamische zonnepalen op de trailer. Allemaal innovaties waar FrieslandCampina vooruitstrevend in is. Als vaste partner zijn we er trots op dat we de innovaties in de huisstijl van FrieslandCampina mochten stroomlijnen en branden.

Duurzame beslissingen

FrieslandCampina is innovatief, net als wij. Bijvoorbeeld op het gebied van productie en materialen. We vervangen niet zomaar iets voor hetzelfde. Nee, we kijken naar een duurzamer alternatief. Zo hebben we al veel signing- en bewegwijzeringselementen verduurzaamd. En daar gaan we op volle kracht mee verder. Ook voor FrieslandCampina, graag nog minstens 25 jaar. Op naar goud!

 
Implementation
Van twee identiteiten naar één monolithisch merk
 
Implementation
Negen huisstijlen getransformeerd naar één krachtige BMN-huisstijl
 
Drukwerk
Rebranding van de grootste zorgaanbieder met 1.250 locaties en 17.000 medewerkers
 
Implementation
Rebranding van wagenpark én materiaal
 
Implementation
Een verbluffende rebranding na de samenvoeging van twee gemeentes.
 
Implementation
25 tankopleggers getransformeerd tot rijdende Chocomel-blikjes
 
Implementation
Van design naar een real-live merkbeleving op kantoor
 
Implementation
Realisatie en implementatie van een unieke identiteit in de bewegwijzering
 
Implementation
Een inspirerende omgeving voor creatieve foodies
 
Management
Signing op chirurgisch niveau
 
Implementation
Een transparante visie op privacy en interior branding
 
Implementation
One-of-a-kind hotelconcept vertaald naar meerdere internationale hotels
 
Implementation
Het Greetz gevoel als rode draad in de ‘employee’ branding
 
Implementation
Vernieuwen op de weg en daarbuiten
 
Implementation
Eén campusgevoel voor bijna 30.000 studenten van de Vrije Universiteit Amsterdam
 
Implementation
Innovatief merkmanagement vanuit een sterke b(r)and
 
Management
Innovatieve signing en bewegwijzering op academisch niveau
 
Implementation
Effectieve instore campagnes voor 600+ winkels
 
Implementation
Instore campagnes implementeren Oost-Europa
 
Implementation
Van TNT Post naar PostNL: rebranding op nationaal niveau
 
Implementation
Een sterk merk als basis voor goede profilering
 
Implementation
Van zeven stadsdelen naar één uniforme huisstijl
Is jouw merk er ook klaar voor?Stuur een bericht en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Liever nu contact? Bel ons op +31 88 987 99 00