Het Greetz gevoel als rode draad in de 'employee' branding
Project | Merkbeleving vastleggen en doorvertalen naar employee branding |
Scope | Hoofdkantoor in Amsterdam en productielocatie (8.000 m2) in Almere |
Uitdaging | Merkbeleving tailor made toepassen op twee locaties |
Greetz. Iedereen kent het als de bekendste website om snel en eenvoudig kaartjes en cadeaus te versturen. Greetz staat voor het verbinden en verrassen van klanten, maar wist je dat zij een eigen Greetz-gevoel creëert voor haar medewerkers? Onze samenwerking ging van start toen designstudio Wunder ons had aanbevolen als specialist in de doorvertaling van het design naar de implementatie van signing en bewegwijzering. Kortom: huisstijlimplementatie.
Het Greetz-gevoel verhuist mee
Toen duidelijk werd dat het kantoor in Amsterdam te klein werd is er door Greetz besloten om het hoofdkantoor en de productielocatie op te splitsen. Er vormde zich een productielocatie van 8.000m2 in Almere. Om de medewerkers in de productie even enthousiast mee te krijgen naar de nieuwe locatie, is het belangrijk dat het Greetz-gevoel ook in die vestiging aanwezig was. Een interessante ontwikkeling, want steeds meer is er bij een ‘rebranding’ ook extra focus op ‘employee branding’. De manier om personeel aan je merk te binden.
Is het Greetz-gevoel nu ook in Almere?
De medewerkers hadden het goed voor elkaar in Amsterdam. Een goede kantine en leuke faciliteiten, prettige cultuur en een gezonde dosis merkbeleving gaven het echte Greetz-gevoel. Wij keken mee op locatie en beoordeelden wat het Greetz-gevoel is en hoe wij dit konden integreren op de nieuwe locatie. We ontdekten dat dit gevoel al start vóór binnenkomst.
Employee-branding start vóór de voordeur
Nog voor je het terrein oprijdt zie je vanaf een afstand de herkenbare Greetz banieren die wij hebben ontwikkeld. Greetz begroet je met haar nieuwe pay-off: voor jou. De parkeerplaatsen zijn voorzien van speciale parkeerborden en de huisstijl komt je tegemoet. Bij aankomst word je ontvangen vanachter de, in huisstijl, gewrapte ontvangstbalie. Overal op het kantoor en de productielocatie kom je de kleurrijke lijnen van Greetz tegen. Deze lijnen zijn door ons doorvertaald vanuit het nieuwe logo naar een multi-toepasbaar design. Het herkenbare design vind je terug op de roldeuren, vergaderruimtes, glazen wanden en meer.
onze nieuwsbrief