Innovatieve signing en bewegwijzering op academisch niveau

Hogeschool van Amsterdam & Universiteit van Amsterdam
Project Signing en bewegwijzering
Scope Projectmanagement, bewegwijzering (intern & extern) en signing
Uitdaging Signing en bewegwijzering op meerdere complexe en veelbezochte locaties

Zo’n 90.000 studenten en 10.000 medewerkers ervaren iedere dag opnieuw de inspirerende leeromgeving van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) en Universiteit van Amsterdam (UvA). Wij wijzen al deze mensen de weg met bewegwijzering (wayfinding) en signing verspreid over 77 locaties in Amsterdam. In het laatste jaar zijn er drie nieuwbouwlocaties opgeleverd en kwamen we vanaf het eerste moment in de bouwplannen voor, met een adviserende rol.

Raam bij Hva en UvA met de tekst "Answer tomorrow's questions together at Lab42
Group 79
Kantine bij HvA/UvA met de tekst "star cafe"

Bewegwijzering op academisch niveau

De campusterreinen van de UvA en HvA kunnen best een doolhof zijn, met al die verschillende locaties en gebouwen. Wij zorgden voor een moderne versie van de draad van Ariadne. Want het is natuurlijk handig als je weet waar je bent en hoe je op je bestemming moet komen zonder meteen naar je navigatie-app te moeten grijpen.

Klinkt misschien eenvoudig, maar het is een flinke uitdaging om op ieder beslispunt duidelijkheid te creëren. Wij hebben echter voor hetere vuren gestaan en bezitten een schat aan ervaring op het gebied van bewegwijzering en signing voor (hoge)scholen en universiteiten. Voor deze klus verkenden we eerst alle gebouwen, om precies te weten te komen welke borden – en met welke verwijzing – op welke locaties hangen. En voor de nieuwbouwprojecten maakten we vlekkenplannen en duidelijke bewegwijzeringen, zodat alle studenten en medewerkers vlekke- en moeiteloos van A naar B en zelfs C kunnen komen.

Blijvend merkmanagement

De Hogeschool van Amsterdam en de Universiteit van Amsterdam vertrouwen hun merkmanagement aan ons toe. Wij zorgen niet alleen voor nieuwe bewegwijzering en signing, maar ontfermen ons ook over het beheer en onderhoud. Voor dit project startten we met een nulmeting, waarna we alle data verwerkten in ons eigen brandportal: mybrand.center. Zo verdwalen we nooit en zijn we altijd volledig in control!

HvA UvA gebouw

Duurzame en verantwoorde keuzes

In de briefing werd duidelijk dat de HvA en UvA, net als wij natuurlijk, duurzaamheid en MVO belangrijk vinden. Onder andere op het gebied van organisatie, arbeidsparticipatie, materiaalkeuze en het toepassen van circulariteitsprincipes.   

In nauwe samenwerking met de architecten en designers is er een plan uitgewerkt waarin hier rekening mee werd gehouden. De leveranciers voor het productie- en montageproces selecteerden wij, rekening houdend met die plannen.

Benieuwd hoe bij de UvA signing met nulletjes en eentjes bijdragen aan een unieke beleving? Lees het hier.

RGN is bekend met huisstijlwijzigingen en bewegwijzeringsprojecten bij (hoge)scholen en universiteiten. Naast de Hogeschool van Amsterdam en Universiteit van Amsterdam heeft RGN gewerkt voor o.a. ROC van Twente, hogeschool Saxion, Universiteit van Twente en de Vrije Universiteit Amsterdam.

Group 79
 
Implementation
Van twee identiteiten naar één monolithisch merk
 
Implementation
Negen huisstijlen getransformeerd naar één krachtige BMN-huisstijl
 
Drukwerk
Rebranding van de grootste zorgaanbieder met 1.250 locaties en 17.000 medewerkers
 
Implementation
Rebranding van wagenpark én materiaal
 
Implementation
Een verbluffende rebranding na de samenvoeging van twee gemeentes.
 
Implementation
25 tankopleggers getransformeerd tot rijdende Chocomel-blikjes
 
Implementation
Van design naar een real-live merkbeleving op kantoor
 
Implementation
Realisatie en implementatie van een unieke identiteit in de bewegwijzering
 
Implementation
Een inspirerende omgeving voor creatieve foodies
 
Management
Signing op chirurgisch niveau
 
Implementation
Een transparante visie op privacy en interior branding
 
Implementation
One-of-a-kind hotelconcept vertaald naar meerdere internationale hotels
 
Implementation
Het Greetz gevoel als rode draad in de ‘employee’ branding
 
Implementation
Vernieuwen op de weg en daarbuiten
 
Implementation
Eén campusgevoel voor bijna 30.000 studenten van de Vrije Universiteit Amsterdam
 
Implementation
Innovatief merkmanagement vanuit een sterke b(r)and
 
Management
Innovatieve signing en bewegwijzering op academisch niveau
 
Implementation
Effectieve instore campagnes voor 600+ winkels
 
Implementation
Instore campagnes implementeren Oost-Europa
 
Implementation
Van TNT Post naar PostNL: rebranding op nationaal niveau
 
Implementation
Een sterk merk als basis voor goede profilering
 
Implementation
Van zeven stadsdelen naar één uniforme huisstijl
Is jouw merk er ook klaar voor?Stuur een bericht en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Liever nu contact? Bel ons op +31 88 987 99 00