Just Eat Takeaway: inspirerende omgeving voor creatieve foodies
Project | Interior branding en bewegwijzering |
Scope | Hoofdkantoor van Just Eat Takeaway.com in Amsterdam (14.500 m2) |
Uitdaging | Op maat gemaakte en inspirerende merkbeleving toepassen / weerspiegeling van de bedrijfscultuur |
Bij RGN houden we van uitdagende projecten. Dus toen we werden benaderd om het indrukwekkende Amsterdamse hoofdkantoor van Just Eat Takeaway van een visuele metamorfose te voorzien, gingen we gelijk aan de slag. Wij hebben actief bijgedragen aan het ontwerpproces door het bestaande ontwerp te verfijnen en aan te passen aan de specifieke locatie, waarbij we ons vooral concentreerden op het creëren van een praktische toepassing in samenwerking met de ontwerpers.
Dit ontwerp hebben we vervolgens doorvertaald naar de signing en bewegwijzering voor een ruimte van maar liefst 14.500 vierkante meter. Een combinatie van creatief design, culinaire inspiratie en praktische, no-nonsense bewegwijzering resulteerde in een kantoorruimte waar de sfeer en bedrijfscultuur van deze multinational tot uiting kwamen.
Een culinaire kantoorbeleving
Laat je zintuigen verwennen door het smaakvolle ontwerp en een complete kantoorbeleving op het Just Eat Takeaway hoofdkantoor. Overal waar je kijkt, wordt je culinaire nieuwsgierigheid gewekt. RGN heeft de unieke sfeer over weten te brengen. Daarnaast hebben we geadviseerd op het gebied van signing en bewegwijzering, waarbij we niet alleen hebben gelet op duurzame materiaalkeuze, kleurgebruik en contrastwaarde, maar ook innovatieve systemen hebben geïmplementeerd. Deze systemen zijn flexibel en stellen ons in staat om beelden snel te vervangen wanneer er nieuwe campagnes worden gelanceerd, en dit alles tegen een zeer beperkte investering. Dit is bijzonder praktisch, met name vanwege de omvangrijke collectie peesdoeken die we hebben opgehangen.
Het resultaat? Een kantoor dat culinaire inspiratie ademt, dankzij sierlijke vloerlijnen, wall-visuals, deuriconen, raamfolies en akoestische doeken. Iedere vergaderruimte heeft zelfs een eigen karaktervolle naam, zoals “Stroopwafel”, “Vondelpark”, “Smoothie”, of “Growth”, waardoor elke vergadering een unieke smaak krijgt. Als kers op de taart hebben we ook routes van de bezorgers afgebeeld. Een leuke toevoeging: elke route die je ziet vertegenwoordigt één van de steden waar Just Eat Takeaway wereldwijd is gevestigd. Dit element viel goed in de smaak, aangezien er is gesproken over het uitrollen van dit concept op meerdere Just Eat Takeaway vestigingen wereldwijd. To be continued dus!
De visuele aantrekkingskracht
De transformatie heeft de merk- en medewerkersbeleving van Just Eat Takeaway versterkt. Het heeft niet alleen de visuele aantrekkingskracht vergroot, maar ook de werkomgeving verrijkt. Dit heeft een positieve invloed op de productiviteit en tevredenheid van de medewerkers.
Stakeholders
Voor dit project hebben we samengewerkt met PPP waarbij Unispace de opdrachtgever was.
Wil je meer weten over rebranding voor jouw merk? Of ben je benieuwd naar de ins en outs van dit smaakvolle project? Neem dan gerust contact op met Tom Dijk.
onze nieuwsbrief