PreZero: Rebranding van wagenpark én materiaal

ProjectRebranding en wagenpark
ScopeProjectmanagement, bewegwijzering (intern & extern) en signing
UitdagingDe rebranding van een groot wagenpark en bestickering van 216.000 containers 

Afvalverwerkingsbedrijf PreZero en wij trekken al jaren samen op. Onze samenwerking startte met een complete huisstijlwijziging van BFI/Watco naar Sita, waarbij we het volledige wagenpark en materiaal rebrandden. In 2016 ondersteunden we opnieuw bij de rebranding, nu naar SUEZ. En bij de meest recente rebranding, naar PreZero, is het wagenpark van 918 voertuigen en maar liefst 216.000 containers gerebrand. Een logistieke puzzel die wij legden, natuurlijk zonder de primaire bedrijfsprocessen van PreZero te verstoren.

Vrachtwagen met het logo en de huisstijl kleuren van PreZero met een chauffeur
Group 79
Container met het logo van PreZero op de stort

Rebranding van divers wagenpark

Het wagenpark van PreZero is divers en bestaat uit 918 voertuigen die zijn verdeeld over meer dan dertig locaties door heel Nederland. De complexiteit van deze rebranding zat ‘m niet alleen in de diversiteit van het wagenpark, maar ook in de beschikbaarheid van de voertuigen. Je staat er misschien niet gelijk bij stil, maar het ophalen van afval is in Nederland een goed geoliede machine en dit proces kun je niet zomaar verstoren door een wagen tijdelijk uit de vaart te halen.

Het doel van PreZero en RGN was om in een half jaar tijd 1.000 objecten en bijbehorend materiaal te rebranden. Samen met PreZero bedachten we praktische oplossingen, bijvoorbeeld door de bestickering van de voertuigen alleen aan het einde van de middag en in de avond te laten plaatsvinden. Op deze manier stapten de chauffeurs de volgende dag weer in hun oude vertrouwde voertuig, maar dan voorzien van een nieuw jasje

Ook de aanrijroute op iedere locatie werd slim ingericht, zodat de werkzaamheden efficiënt konden worden uitgevoerd. Vanwege de strakke deadline en de  omvang van het wagenpark, werden er op meerdere locaties tegelijkertijd rebrandingswerkzaamheden uitgevoerd.

216.000 containers ge-rebrand op 100.000 locaties

In de transitie van SUEZ naar PreZero rebrandden we 216.000 containers. Deze megaklus vond plaats tussen maart en oktober 2022. Een enorme operatie, want naast het volume ging het ook om 100.000 verschillende locaties. De bestickering vond in de buitenlucht plaats, waardoor er met de planning rekening gehouden moest worden met de temperatuur- en weersomstandigheden. We zijn niet van suiker, maar met wind en regen is het heel lastig –  en soms onmogelijk – om folie-applicaties aan te brengen op containers. En als het te koud is, wil de lijmlaag niet hechten aan de container.

Werknemer die de container van PreZero op een stort aan het bedienen is.

Bijzondere puzzel

Met slim projectmanagement en flexibiliteit van het montageteam lukte het ons om de rebranding in goede banen te leiden. De complexiteit van dit project is om de route door Nederland zo efficiënt en effectief mogelijk in te richten. Dus zo veel mogelijk werk, in zo min mogelijk kilometers. Door duidelijke afspraken te maken met de klanten van PreZero is dit perfect verlopen!

PreZero in de brand identity talks podcast

Laat je meenemen in de rebranding van PreZero door Anthonita van Egmond (Manager Marketing/Communicatie & Public Affairs PreZero) en Tom Dijk (managing partner RGN) in onze podcastaflevering. Ontdek waarom PreZero voor een rebranding koos, welke uitdagingen ze tegenkwamen, wat ze hebben geleerd, en hoe de samenwerking met RGN verliep.

De rebranding van een wagenpark is vaak onderdeel van een uitgebreide huisstijlimplementatie. RGN voert dagelijks het wagenparkbeheer uit voor o.a.Antea, BMN Bouwmaterialen, Gemeente Amsterdam, Kuehne+Nagel, Thuisbezorgd en Vitens. Wil je hier meer over weten? Neem contact op met Tom Dijk via de gegevens onderaan de pagina.

 
Implementation
Van twee identiteiten naar één monolithisch merk
 
Implementation
Negen huisstijlen getransformeerd naar één krachtige BMN-huisstijl
 
Drukwerk
Rebranding van de grootste zorgaanbieder met 1.250 locaties en 17.000 medewerkers
 
Implementation
Rebranding van wagenpark én materiaal
 
Implementation
Een verbluffende rebranding na de samenvoeging van twee gemeentes.
 
Implementation
25 tankopleggers getransformeerd tot rijdende Chocomel-blikjes
 
Implementation
Van design naar een real-live merkbeleving op kantoor
 
Implementation
Realisatie en implementatie van een unieke identiteit in de bewegwijzering
 
Implementation
Een inspirerende omgeving voor creatieve foodies
 
Management
Signing op chirurgisch niveau
 
Implementation
Een transparante visie op privacy en interior branding
 
Implementation
One-of-a-kind hotelconcept vertaald naar meerdere internationale hotels
 
Implementation
Het Greetz gevoel als rode draad in de ‘employee’ branding
 
Implementation
Vernieuwen op de weg en daarbuiten
 
Implementation
Eén campusgevoel voor bijna 30.000 studenten van de Vrije Universiteit Amsterdam
 
Implementation
Innovatief merkmanagement vanuit een sterke b(r)and
 
Management
Innovatieve signing en bewegwijzering op academisch niveau
 
Implementation
Effectieve instore campagnes voor 600+ winkels
 
Implementation
Instore campagnes implementeren Oost-Europa
 
Implementation
Van TNT Post naar PostNL: rebranding op nationaal niveau
 
Implementation
Een sterk merk als basis voor goede profilering
 
Implementation
Van zeven stadsdelen naar één uniforme huisstijl
Is jouw merk er ook klaar voor?Stuur een bericht en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Liever nu contact? Bel ons op +31 88 987 99 00