Rebranding
De reden waarom (potentiële) klanten voor jouw merk kiezen is vaak te vinden in de kracht van de branding van je merk. Het zorgt ervoor dat jouw merk top of mind blijft bij je klanten. Maar zelfs het sterkste merk heeft soms een opfrisbeurt of volledige vernieuwing nodig, een rebranding. Het behouden van een krachtig merk vereist namelijk continue aandacht en doorontwikkeling. Oftewel: van tijd tot tijd heeft je merk een update nodig. Gemiddeld voeren organisaties elke 7 tot 8 jaar een rebranding uit. De implementatie ervan? Die is complex en wordt vaak onderschat. Maar bij RGN begrijpen we dat dit een vak apart is. Wij zijn er om jou te ontzorgen tijdens de rebranding, zodat jij je kunt blijven focussen op jouw werk.
Ontdek wat RGN kan betekenen voor jouw rebranding!
Wij hebben jarenlange ervaring in rebranding voor bedrijven, organisaties en merken. Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op, want wij helpen graag!
Rebranding uitvoeren? Wij zijn er om jou te helpen!
Een rebranding van je bedrijf of merk realiseren? Wij helpen je bij een rebranding op maat! Van de eerste analyse tot aan de implementatie en het management ervan, wij blijven betrokken. Hierbij werken we graag nauw samen met jou en het ontwerpbureau. Of je nu bij iedere stap betrokken wilt worden of liever de volledige regie uit handen geeft, jij bepaalt. Als ervaren branding bureau in rebranding trajecten voor toonaangevende bedrijven hebben wij de kennis en ervaring om een goede rebranding strategie op te zetten en jou gedurende het gehele traject te begeleiden. Uiteraard wordt de rebranding strategie in overleg met jou opgesteld. Zodat het gehele rebranding traject goed kan verlopen en wij het gewenste resultaat kunnen behalen!
Jouw rebranding uitgevoerd in enkele stappen
Oriëntatie
Een effectieve rebranding strategie begint met een oriëntatiefase. Wij geven je via een impactanalyse inzicht in wat er allemaal op je afkomt en welke keuzes je hebt als het gaat om investering én uitvoering. Want wat moet er worden omgezet? Alle huisstijldragers of een deel? Hoe en tegen welke investeringen? En op welke termijn moet het gebeuren? Het zijn allemaal logische vragen en wij beantwoorden ze graag voor je. Op basis van doorgerekende scenario’s kijken we hoe de rebranding het best in jouw organisatie kan worden geïmplementeerd.
Implementatie
Wanneer de eerste fase is afgerond gaan wij de implementatie fase in. De komende periode gaan we stap voor stap jouw merk vernieuwen en de rebranding strategie uitwerken. Kantoren, winkels, het wagenpark of waar dan ook: we gaan jouw wereld een stukje mooier maken. Onze projectmanagers plannen, begeleiden en monitoren jouw rebrandingstraject. Van de implementatie van een compleet nieuwe huisstijl tot een campagne. En je kunt ze altijd bereiken.
Management
Jouw rebranding strategie is uitgevoerd en het traject is afgerond. Case closed, zou je kunnen denken. Nou, niet helemaal. Nu start de management fase. Het is nu aan ons om jouw merk in topconditie te houden. Wij zijn er om al jouw merkuitingen te controleren. Of het nou in, op of rondom jouw gebouwen is, of het gaat om de communicatie of om je wagenpark, met ons huisstijlmanagement zorgen wij ervoor dat jouw merk altijd de kwaliteit en professionaliteit uitstraalt die jullie voor ogen hebben.
"De samenwerking met RGN is top. Van aanvraag tot oplevering werden wij professioneel geadviseerd, ondersteund en ontzorgd. We zijn blij met de expertise van RGN en het resultaat van de bewegwijzering op onze campus. "
Universiteit van Amsterdam
"We dachten het zelf te kunnen, maar waren uiteindelijk erg blij dat we dit niet hebben geprobeerd. Het is echt een vak apart."
Regiobank
"RGN heeft ons goed geadviseerd over de aanpak, coördineerde het hele project en de contacten tussen alle samenwerkingspartners. Er werd actief meegedacht en problemen werden snel opgelost. Met deze aanpak heeft RGN ons veel werk uit handen genomen. "
Anthonita van Egmond | Manager Marketing/Communicatie & Public Affairs PreZero
Visuele identiteit rebranden
Wanneer je een merk of bedrijf wilt rebranden, dan zal dit ook erg opvallen bij de visuele merkidentiteit. Want dit omvat het herontwerpen van logo’s, huisstijl kleuren, typografie en diverse andere visuele elementen die gebruikt worden. Daarbij houden we er bij RGN altijd rekening mee dat de nieuwe uitingen esthetisch aantrekkelijk zijn, maar ook de kernwaarden van het merk goed weerspiegelen. Daardoor gaat het merk ook meer spreken vanuit de visuele identiteit en kun je de gewenste uitstralingen naar buiten brengen.
Naast de visuele aspecten is het ook erg belangrijk om de merkverhaal en tone of voice te herzien. Hierbij wordt er gekeken naar de website content, marketingmateriaal, visitekaartjes en andere communicatiemiddelen die gebruikt worden. Daarin willen wij graag voor een consistente uitstraling zorgen die past bij de nieuwe merkidentiteit. Bij RGN hebben wij verschillende experts die hierin de juiste adviezen kunnen geven, waardoor de rebranding tot een prachtig nieuw merk leidt!
RGN voor een succesvol rebranding traject
Wij helpen graag bij een merkstrategie. Middels een vrijblijvend gesprek bespreken wij graag de verschillende mogelijkheden die wij kunnen bieden. Onze experts staan voor je klaar om je te ondersteunen bij elke stap van het rebranding traject! Wil je meer weten over rebranding? Of wil jij graag een rebranding traject opzetten voor jouw bedrijf of merk? Neem dan contact met ons op en maak een afspraak!
Of bel ons op +31 88 987 99 00
onze nieuwsbrief