Blog

Blog: Sustainable branding in de praktijk

In onze definitie van sustainable branding hebben we het met name over de duurzame implementatie van een merk of campagne. Reis- en vervoersafstanden worden gezien als een belangrijke bron van CO2-uitstoot. Door de manier waarop we projecten inrichten kunnen we de uitstoot in het project aanzienlijk terugbrengen. Dit is goed te zien in twee van onze recente projecten.

Group 79
Ingang van een douglas winkel met het douglas logo weergegeven op de gevel

Douglas - Local Hero management

Voor de rebranding van Douglas organiseerden we de rebranding van de winkels in Oost-Europa door gebruik te maken van ons netwerk van Local Heroes. De signing voor alle locaties werd centraal geproduceerd in West-Duitsland. Normaal gesproken zou dit betekenen dat een installatieteam vanuit de Duitse producent alle Oost-Europese locaties bezoekt. Volgens onze globale berekening zou dit neerkomen op ca. 96.000 kilometer voor 300 winkels.

Door met Local Heroes te werken en de signing in batches uit te leveren hebben we de reisafstand teruggebracht naar ca. 24.000 kilometer. De uitstoot van een gemiddeld dieselvoertuig is 132 gram per kilometer. Door het aantal kilometers met 68.000 te verminderen, bespaarden we in het Douglas project dus ongeveer 68.000 x 132 gr = 8.976.000 gram CO2. Eén ton CO2 komt neer op 7 vliegreizen naar Parijs en om het te compenseren moeten 50 bomen een jaar lang groeien. Dus reken maar uit die winst!

Flynth - signing renovatie

Dat er ook besparingen te halen zijn in projecten met minder locaties en minder grote afstanden blijkt uit onze samenwerking met adviseurs- en accountantskantoor Flynth. Flynth heeft 50 kantoren verspreid door Nederland en elk kantoor heeft gemiddeld twee verlichte signs op de gevel. Hoewel de aluminium behuizing er nog goed uitzag, was de LED-verlichting aan vervanging toe. De meest gangbare manier om dit te doen is door LEDs ter plekke te vervangen. Dit zou betekenen dat een installatieteam gemiddeld twee dagen nodig heeft op locatie, en dus twee keer moet voorrijden.

De signs van Flynth zijn qua uitvoering en formaat gestandaardiseerd. Hierdoor konden we werken met vooraf gemaakte inlays met daarop de nieuwe verlichting. Zo hebben we het aantal locatiebezoeken gehalveerd, en daarmee ook de CO2 uitstoot die vrijkomt bij het reizen van en naar de locaties. Dit komt neer op ongeveer 7.500 kilometers die niet gereden zijn, en dat is een besparing van 7.500 x 132 gr = 990.000 gram CO2.

Het logo van Flynth Adviseurs en accountants weergegeven op een gevel, signing
Is jouw merk er ook klaar voor?Stuur een bericht en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Liever nu contact?
Bel ons op +31 88 987 99 00




    Andere
    nieuwsitems